Birkholm
Birkholm Beboerforening > Opslagstavlen

Opslagstavlen

Gudstjeneste
Der er Gudstjeneste den 31. december 2016, kl. 10.30 i forsamlingshuset.
Oldermanden sørger for rundstykker og kaffe til alle. Og formiddagskaffen kan nydes til Simons harmonika, og muligvis én harmonika mere. Bedre optakt til den store nytårsaften kan man næste ikke tænke sig. Vel mødt til alle! (22.10.2016)

Sejlplan
Postbådens afgangstider for vinteren er opdateret (30.9.2016)

Godt nytår
Alle venner af Birkholm ønskes et godt og fremgangsrigt nytår.
Samtidig skal vi nu opfordre til, at man tegner sig for at deltage i løsningen af fællesopgaver. (Det kan ske på denne hjemmeside under punktet "Praktiske forhold" underpunktet "Opgaver".)

Sejlplanen
Kan findes på hjemmesiden under BIRKHOLMSPOSTEN.

Gudstjenesten er afholdt
Redaktøren af Birkholm Tidender gik helt galt i byen, da der i sidste nr. af bladet blev annonceret at der var gudstjeneste d. 18.10. Som det fremgår af nedenstående fandt gudstjenesten sted d. 11.10. - Redaktøren er dybt nedbøjet og beklager meget fejlen og den forvirring, som den har givet anledning til. (151013)

Nu bliver der igen gudstjeneste på øen
Efter en pause mens forsamlingshuset blev renoveret, genoptages gudstjenesterne  på øen.
Næste gudstjeneste bliver d. 11.10.2015 kl. 10.30 i forsamlingshuset. Vi får her mulighed for at hilse på Ærøs nye præst.,- Simon, som ellers er gået af som kirkesanger, har også lovet at medvirke. (150718)

Så er freden forbi
Ærø Vand har udsendt et brev med et ret foruroligende indhold. Det skal behandles på Birkholmudvalgets næste møde. Men det vil også gøres til genstand for drøftelse på generalforsamlingen d. 11.7.2015.  (150624)

Havnefest forude
Sidste år nåede vi det ikke. Men i 2015 planlægger vi et brag af en havnefest. Så reservér allerede nu dagen (og vel også dagen derpå til at komme til hægterne).
Havnefesten løber af stablen lørdag d. 15. august 2015.
Vi starter kl. 18, hvor forskelligt slags kød bliver stegt i en jordovn med et forhåbentligt spiseligt resu6ltat.
Jan har sørget for at habile musikere fra Ærø (næppe Ærøskøbing) kan levere stemningsfuld musik.
Mere om programmet vil fremkomme senere.(150506)

Kiosken
Mange er i påsken vendt slukørede hjem fra besøg i forsamlingshuset kiosk. Hvor var det dejlige hjemmebag, hvor var isen og det nedkølede vand på flaske? Ja, så længe Jesper arbejder med at få gjort forsamlingshusets køkken klar, er der ingen strøm til kiosken og dens frysere. Heldigvis nærmer køkkenprojektet sig sin afslutning - og hvis man ikke allerede har smugkigget, kan det oplyses, at vi får et superflot køkken, så forudsætningen for at opnå en Michelin-stjerne er til stede. (150507

_________________________________________________________________________________